Jagttegnskursus

Jagttegnsholdet 2018

Jagttegnskursus 2021/2022 starter tirsdag den 31. november kl. 19:00 i Foreningens lokaler. Plantagevej 1C, Døjringe, 4180 Sorø.

Så er det ved at være tid til jagttegnsundervisning igen.

Prisen for kurset er 2200 kr. excl. bøger, som du selv skal købe. Includeret i prisen er undervisning hver tirsdag fra start december til slut april, samt 4 gange skydebane med afstandsbedømmelser. Der vil altid være 1 underviser samt 1-2 hjælpere tilstede både ved teoretisk og praktisk undervisning.

Det er vigtigt at man følger med i undervisningen, læser de lektier man får for, og sætter sig ind i toffet.

Den teoretiske jagttegnsprøve består af 40 spørgsmål - hvor du må have 4 fejl.Der er desuden 6 afstandsdyr, hvor du må have 1 fejl. I våbensikkerhed må du have 0 fejl. Den praktiske eksamen består i at skyde til 4 lerduer, det gælder ikke om at ramme, men vise at man har kontrol over sit gevær og at man kan skyde mod noget der bevæger sig.

Der er undervisning hver tirsdag kl 19:00 - 21.00 fra dec. til slut april. Der vil i løbet af kurset være 1-2  lørdage, hvor vi øver i afstandsbedømmelse og våbenhåndtering.

Den endelige prøve, den ligger fra april / maj.

Mere info omkring det, kan du få ved at ringe eller maile til Arne Nielsen tlf. 24690819 eller 57805082

Jagttegnskursus 2021 starter tirsdag den 30. november kl. 19:00 i Foreningens lokaler.

Hent og se vores program for 2021