Jagttegnskursus

Johnny Carlsen stopper som jagttegnsunderviser, og vi har p.t. ikke fundet en afløser. Der starter derfor ikke nyt jagttegnshold op i december 2019.

Jagttegnsholdet 2018

Jagttegnskursus 2018 starter tirsdag den 04. december kl. 19:00 i Foreningens lokaler. Plantagevej 1C, Døjringe, 4180 Sorø.

Så er det ved at være tid til jagttegnsundervisning,

Det koster 2800kr og ud af de 2800kr får du undervisning hver tirsdag fra start dec til slut april, samt 4 gange skydebane med afstandsbedømmelser samt undervisningsmateriale, og frivillig jagtprøve, der er altid 1 underviser og det er mig og så har jeg 1-2 hjælpere til at svare på spørgsmål og hjælpe til når vi er på skydebane.

En aften i hubertushuset i Ringsted, hvor i hører om våben og udstyr og får lov til at skyde et skud med riffel.

Det er super vigtigt at man følger med i undervisningen og læser de lektier man får for, og sætter sig ind i det, samt tager prøver inde på Danmarks Jægerforbunds hjemmeside, der får du en kode til et par dage efter du har fået dine undervisningsbøger.

Du bestå jagttegnsprøven, 40 spørgsmål og her må du have 4 fejl og der er 6 afstandsdyr, her må du have 1 fejl og våbensikkerhed 0 fejl og så skal du skyde til 4 lerduer, her er det VIGTIGT at huske, det gælder ikke om at ramme, men vise at man har kontrol over sit gevær og man kan skyde mod noget der flyver.

Der er undervisning hver tirsdag kl 19:00 fra dec. til slut april, og når det bliver lyst i marts mødes vi ved 18:30 tiden, der undervises i 2 timer, pause tager vi hen af vejen (hvis i altså husker mig på det), så har vi en lørdag hvor der afholdes afstandsbedømmelser og våbenhåndtering, og når vi er på skydebane stiller vi også en afstandsbane op.

Den endelige prøve, den ligger fra april / maj.

mere info omkring det, kan du få ved at ringe eller maile til jagttegnsunderviser Johnny F. Carlsen tlf. 50455438 eller her på E-mail.