Bestyrelsens beretning

Bestyrelsens beretning 2018
Hent som PDF

P.t. 395 medlemmer
Bestyrelsen konstituerede sig straks efter generalforsamlingen den 6. oktober 2017.
Den 24/10 mødtes bestyrelsen med alle udvalgene, hvor formålet væsentligst var samarbejde og ønsker fra udvalgene samt programmet for 2018.
Der havde forinden mødet været problemer med at kunne bruge hjemmesiden. Det viste sig at der havde været virus på hjemmesiden, men det blev heldigvis hurtigt bragt i orden igen.

24/11 holdt vi julefrokost, hvor der var ca. 55 mennesker i alt. Der blev solgt amerikansk lotteri til fordel for foreningen.
Omkring 1. december kom programmet for 2018 på plads. I den forbindelse har foreningen køb ny printer. Programmet blev sendt ud før jul.
I løbet af foråret blev husene malet indvendigt af ihærdige bestyrelsesmedlemmer og ægtefæller.
Kredsmøde 10/03 på Damme Kro på Møn. Her deltog Arne, Dorit, Leif, Carl Åge, Per og Lilli.

Bestyrelsesmøde den 16. april, hvor vi startede debatten omkring nyt tag på containerne, samt ny varmepumpe til ca. 18.000 og indkøb af ny græsslåmaskine til ca. 11.000.
Taget blev lagt på i sommer til en pris ca. 72.500, hvor vi fik 30.000 i tilskud fra DJ.

Ringsteds Jægerråd er gået sammen med Sorø Jægerråd, fordi de var var eneste jagtforening i Ringsted kommune.

Sidst i maj måned – kontakt til Flemming Jespersen om Jagtforeningen måtte bruge hans jord til træning. Det fik vi tilladelse til. Vi har stadig samarbejde med dem der har jagten på Husbjerggård ang. brug af vandhullet og omkringliggende terræn.

Tidligere møde vedr. grusgravning er ikke kommet længere, idet sagen var blevet henlagt i kommunen

Bestyrelsesmøde den 18. juni: Vi kiggede på vores strømforbrug gennem årene. Fra 2016 til 2017 en besparelse på 9.500 pga. forskellige energi tiltag – regulering af el-pærer og frysere.

Sommerfest: Den 7. juli stor succes med ca. 90 mennesker – her i blandt mange børn. Sjove aktiviteter og lækker mad, og amerikansk lotteri til fordel for foreningen.

Bustur til Dyrehaven den 19. september: En dejlig tur med fuldt hus. En del af husudvalget smurte sandwich, som blev spist med velbehag.

Huset: Huset har ikke været lejet ud så mange gange som sidste år, men pga. en del arrangementer for DJ, er indtægten næsten den samme.

Persondatalov: Vi har pga. den ændrede persondatalov nedskrevet en Privatlivspolitik gældende for Stenlille Jagtforening. Denne sendes ud med programmet for 2019. Kommer desuden til at ligge på hjemmesiden og hænge op opslagstavlen i Jagthuset.

Sammendrag: Bestyrelsen er glade for den pæne opbakning, der har været til de forskellige arrangementer – bliv ved med det.

Jeg vil gerne huske jer på julefrokosten den 23/11-2018 for medlemmer med ”påhæng” og sommerfesten første lørdag i juli 2019. Næste år forventer vi at gentage succesen med at arrangere en bustur til Dyrehaven omkring samme tidspunkt. Der kommer mere om det i programmet for 2019.
Vi overvejer desuden at arrangere en tur til Kalø – er der stemning for det blandt deltagerne i aften?

Bestyrelsens beretning 2017
Hent som PDF

P.t. 402 medlemmer
Første Bestyrelsesmøde den 25/10 2016, hvor bestyrelsen konstituerede sig.

Fredag den 18/11 mødtes formanden med foreningens nabo Flemming Jespersen, som gerne ville lave aftale omkring brug af Dyssevej forbi jagthuset i forbindelse med udgravning, samt anlæg af cykel- og gangsti langs gærdet til naboerne.

25/11 holdt vi julefrokost, hvor vi der var ca. 50 mennesker samlet. Der blev solgt amerikansk lotteri til fordel for foreningen.

29/11 kom programmet for 2017 på plads – det blev sendt ud lige før jul.

09/01 mødtes bestyrelsen med alle udvalg. Vi kunne have ønsket et større fremmøde fra udvalgene. Det håber vi sker i år.

Den 15/02 holdt foreningen hygiejne kursus med 18 deltagere.

Med deltagelse af 50 50 mennesker blev Trofæaftenen holdt den 22/03 sammen med vinsmagning og vildt tapas. ”Butler Vin” fra Sorø præsenterede vinene. Foreningen havde lavet forskellige vildt smagsprøver. Flinterup Hjortefarm havde sponseret kronhjort culotter, spegepølser og røget krondyr og dådyrkød. Flinterup Hjortefarm stod selv for tilberedning og anretning – kæmpe tak for det. Stor succes.

Kredsmøde 11/03 på Damme Kro på Møn. Her deltog Arne, Ole, Lene, Per oh Lilli. 9% fald i medlemsskaren i Kreds 6 i 2016

Sorø Jægerråd har 1092 medlemmer – ikke fald i medlems tallet her.

Sorø kommune har lavet en ny folder til tilflyttere, hvor foreningen kort præsenteres.

Status på Jagttidsrevision: Agerhøns og hare i spil til udvidet jagttid

Sommerfest: 01/07 stor succes med ca. 75 mennesker – her i blandt mange børn. Sjove aktiviteter og lækker mad, og amerikansk lotteri til fordel for foreningen.

Leje af huset: huset har været lejet ud mange gange i år, hvilket har givet en indtægt på 59.350 kr. Vi har købt nyt porcelæn, bestik og rødvinsglas til i alt 150 personer. Vi har fået lagt nye fliser foran/mellem husene – tak til alle, der har lagt kræfter og tid i projektet.
Hjemmesiden: Ved sidste generalforsamling forlød det, at vi ville skifte webmaster. Dette er ikke sket, fordi skiftet ville blive for dyrt. Vi oplever forbedring af hjemmesiden.

Sammendrag: Vi havde fra starten planlagt flere arrangementer, hvor ingen er blevet aflyst. Bestyrelsen er glade for den pæne opbakning, der har været til det hele.

Jeg vil gerne huske på julefrokosten den 24/11-2017 for medlemmer med ”påhæng” og sommerfesten første lørdag i juli 2018. Næste år forventer vi desuden at arrangere en bustur til Dyrehaven omkring 01/09-2018, hvor en vildtkonsulent vil vise os rundt og fortælle om dyrene i dyrehaven. Der kommer mere om det i programmet for 2018.

Til slut vil jeg gerne takke bestyrelsen for godt arbejde.